dinsdag 5 februari 2019

Mini Quilt voor poppenhuis







Jaren geleden ben ik samen met mijn vader begonnen met het bouwen/maken van een 1 : 12 poppenhuis.




Mijn vader is inmiddels al meer dan 18 jaar geleden overleden en sinds die tijd moet ik het poppenhuis nog steeds afmaken.
Maar door allerlei omstandigheden heb ik de draad nooit meer opgepakt.
Ook, denk ik, wel een beetje omdat het iets van ons samen was.....

Dus het huis is nog steeds maar half af.

Het huis en de meubeltjes heeft mijn vader allemaal zelf ontworpen, getekend en gemaakt.
De ideeën en inrichting waren mijn afdeling.
Dat was nog best lastig, want toen we begonnen zag je bijna alleen maar inrichtingen en poppetjes van heel vroeger, bv. de victoriaanse tijd.
Ik wilde de inrichting meer van deze tijd en een beetje landelijke stijl.





Ook de bedjes heeft mijn vader zelfgemaakt.




Er is een eenpersoonsbed, een kinderstapelbed en dus een tweepersoonsbed.

De aankleding van de bedjes is gedeeltelijk door mijn zus gemaakt, maar het mini logcabin quiltje, op het tweepersoonsbed, heb ik zelf gemaakt.




Wat een gepriegel was dat, maar ik ben er nog steeds heel blij mee 😊







Groetjes en tot het volgende blogje!!!









2 opmerkingen:

Dankjewel, dat je op mijn blog komt kijken.
Ik vind het ook heel leuk als je een berichtje achterlaat.

Groetjes van Marianne

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...