woensdag 21 november 2018

Half inch hexjes



Vorig jaar ben ik begonnen met het maken van half inch hexagonbloemen, 
van stofjes die ik nog te liggen had, 
maar had eigenlijk nog geen idee wat ik er van ging maken.




Het was meer omdat het een makkelijk werkje was tijdens de vakantie.
Je hoeft er niet zo erg bij na te denken.




Maar op een gegeven moment ben ik toch een beetje gaan puzzelen en verzinnen.





Welke stofjes passen er nog meer bij, 
hoe ziet het er uit als ik het zus of zo aan elkaar zet,
wil ik een bestaand patroon volgen of verzin ik mijn eigen ontwerp?





Hieronder zie je hoe klein één hexagonnetje is......







En dan krijg ik zelfs ook weleens een moment van
"Waarom???"
Waarom volg ik niet gewoon een bestaand patroon, dat is toch veel makkelijker?




Maar ik vind het ook wel leuk en verrassend om iedere keer weer te ontdekken welke kant het opgaat.
Om pas tijdens het groeiproces van de quilt te zien hoe het patroon eruit gaat zien.




Deze indeling is inmiddels weer iets veranderd....




Op de foto hieronder zijn de laatste vorderingen te zien 😊







Ik ga snel mijn hexjes maar weer eens uit de mand pakken, want nu ik het zo zie, word ik toch wel nieuwsgierig naar de volgende ontwikkeling.








Groetjes en tot het volgende blogje!!!








1 opmerking:

  1. Heel erg mooi, zo goed van je om eigen "weg"te bewandelen. Zo wordt het een heel eigen quilt!

    BeantwoordenVerwijderen

Dankjewel, dat je op mijn blog komt kijken.
Ik vind het ook heel leuk als je een berichtje achterlaat.

Groetjes van Marianne

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...