zondag 2 september 2018

"Here a Chick, there a Chick"



Anderhalf jaar geleden ben ik begonnen aan de super, superleuke quilt




"Here a Chick, there a Chick"

Ontworpen door Bonnie Sullivan  www.allthroughthenight.net (klik hier)


De quilt bestaat uit zes verschillende blokken met allemaal schattige kippentaferelen.
Je kan hem maken met wol of flanel, ik heb voor de flanelvariant gekozen.
Vooral ook omdat de stofjes zo leuk zijn en het zo net echte kippen lijken.






Je trekt de figuurtjes in spiegelbeeld eerst over op het beschermvelletje van je plak vlieseline
en knipt ze met een heel klein naadje uit.
Dan strijk je het figuurtje aan de achterzijde van de stof die je wilt gebruiken, zodat het blijft plakken.
Daarna knip je de figuurtjes heel netjes, zonder naad uit.






Als je alle figuurtjes voor je afbeelding zo gemaakt hebt,
haal je voorzichtig het beschermvelletje van de plakvlieseline af en leg je de figuurtjes in de goede positie op je blok.
Daarna leg je een natte doek heel voorzichtig, zodat er niets verschuift,  over je blok en strijkt de figuurtjes vast op je blok.
Nu zitten ze vastgeplakt en kan je ze vastnaaien met de steek die je zelf mooi vindt.
b.v. flanelsteek of juist onzichtbaar.






De blokken heb ik allemaal af, op de oogjes van de kippen na.
Ze moeten nu alleen nog met een smalle tussenbaan aan elkaar gezet worden en dan sandwichen.






Als de Bloomquilt klaar is mag de "Here a Chick, there a Chick" op mijn quiltring.






Al zal ik het doorquilten eenvoudig houden, denk ik, want de details van de blokken komen dan toch het mooiste uit, vind ik.











Groetjes en tot het volgende blogje!!







2 opmerkingen:

  1. Wat een prachtig leuk patroon, die wil ik ook maken. Ga maar eens kijken of ik het ergens kan bestellen :-)
    Ze zijn mooi, je blokken!
    Fijne week

    BeantwoordenVerwijderen

Dankjewel, dat je op mijn blog komt kijken.
Ik vind het ook heel leuk als je een berichtje achterlaat.

Groetjes van Marianne

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...