zondag 26 augustus 2018

Bloom quilt


Toen ik de Bloom quilt op het blog van Lori Holt (klik hier)  tegenkwam,
was ik meteen verkocht...





Ik wist het zeker, die wilde ik gaan maken.
Maar ja, waar vindt je het patroon en de stoffen?
Nergens in Nederland was het te koop....

Hmmmm....., dan toch maar in Amerika bestellen bij de Fatquartershop (klik hier)
Nou.... dat kun je beter niet doen, want dan kom je werkelijk in luilekkerland voor de stofjes en quilt verslaafden terecht.
Zóveel leuke stofjes en quiltpatronen!!!





Gelukkig (maar ook wel heel vervelend) zijn de verzendkosten en eventuele invoerkosten zó hoog, dat je je eerst wel tien keer gaat bedenken, of je het wel echt, echt wilt...

Maar, zoals zo vaak bij iets wat je héél, héél, héél erg graag wilt, je gaat toch overstag en na een paar weken kwam er een pakket met allemaal geweldige stofjes, garen en hulpmaterialen binnen.





Wat ik trouwens wel wil aanraden is,

  • Zoek / meet goed uit hoeveel stof je nodig hebt
  • bestel bijpassende stof voor de achterkant er eventueel gelijk bij 
  • bestel eventueel extra hulpmiddelen en garens er allemaal tegelijk bij
  • zoek goed uit wat verzendkosten en invoerkosten zijn, zodat dat niet nog een vervelende verrassing achteraf is
Want iets nabestellen, wat je tekort komt, wordt wel een hele dure aangelegenheid.





Maar alle extra onkosten zijn het mij zeker waard geweest, want het is een geweldig leuke quilt om aan te werken :-D

Voor het quilten gebruik ik een quiltring op een buigbare standaard, daar ben ik echt heel blij mee, dat werkt super relaxed en je hebt 2 handen vrij om te werken.





Op dit moment moet ik de buitenste rand nog met de hand doorpitten.
Ik weet nog niet precies welk patroontje ik ga doen, maar dat gaat wel goed komen.
Dan rest alleen nog de binding en dan is de Bloomquilt klaar.




Op naar het volgende project wat alweer ligt te wachten om gequilt te worden.....






Groetjes en tot het volgende blogje!!








4 opmerkingen:

  1. Wat is dit een mooie quilt!!! Succes met het doorpitten!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dankjewel :-)
    Leuk dat je even op mijn blog bent komen kijken.
    Groetjes van Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zeker een superleuke quilt! Mooi met al die verschillende bloemen, dat verveelt ook niet tijdens het maken.
    Jammer dat de verzendkosten hoog zijn, ze zouden die patronen eigenlijk hier ook moeten verkopen, maar er zijn er zooooooooveel!
    Die herfstquilt die ze op haar blog nu aan het maken is, vind ik trouwens ook beeldig.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, die herfstquilt is inderdaad ook heel leuk en ze heeft pas ook nog een prachtige bloemen quilt gemaakt waarbij ze alle "Sew Simple Shapes"weer op een andere manier gebruikt heeft.
      Er zijn inderdaad véél teveel leuke quiltpatronen.
      Groetjes van Marianne

      Verwijderen

Dankjewel, dat je op mijn blog komt kijken.
Ik vind het ook heel leuk als je een berichtje achterlaat.

Groetjes van Marianne

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...