zaterdag 12 december 2015

Haken is weer helemaal 'hip en trending'


ooit zelf gehaakt


Haken wordt ook door hele veel mensen gedaan, al door de eeuwen heen, volgens mij.
Ik heb het als kind al geleerd, je begon eerst simpel met vingerhaken, kilometers koord heb ik gemaakt.
Daarna begon je met een haaknaald en leerde je lapjes of kleedjes met allerlei steken haken.


nostalgie


Er is een periode geweest dat mensen het suf en oubollig vonden, toen durfde je er bijna niet voor uit te komen dat je het leuk vond, maar tegenwoordig is het weer helemaal hip en trending.

De sites, blogs, boeken en tijdschriften vliegen je om de oren als je het woord haken intikt op je telefoon, tablet of computer.
bv. op het blog van Joke Lindevrouw lindevrouwsweb.blogspot.nl vindt je ontzettend veel mooie en vooral ook kleurige voorbeelden, inspiratie en patronen.

lindevrouwsweb.blogspot.nl 


Wel helemaal geweldig nu je allerlei patronen en ideeën zo op kan zoeken, vroeger moest je het met een simpel boekje of blaadje doen voor eventuele patronen en je eigen fantasie maar een beetje gebruiken.
Er zijn ook allerlei groepen waar je je bij aan kan sluiten bv.


haakmaaraan.blogspot.com 

of op facebook :
https://www.facebook.com/groups/128588820552083/?fref=ts
https://www.facebook.com/groups/243779732499082/?fref=ts
https://www.facebook.com/hakenenhaken.hakenenhaken/



Het werkt voor veel mensen, net als op dit moment kleuren is, heel ontspannend.
Heerlijk voor de tv of tijdens een relaxmomentje, even een haakwerkje erbij.

Ik weet nog dat mijn moeder, zelfs tijdens de taxiritten naar het ziekenhuis voor bestralingen, altijd zat te haken.
Zo heeft ze heel wat kleedjes bij elkaar gehaakt.


Ook mijn zus haakt allerlei leuke spulletjes

Inktvisjes voor te vroeggeboren babytjes http://aankleedpopje.blogspot.se/2014/01/de-kracht-van-facebook.html  
Ieniemienie babylaarsjes voor haar pasgeboren kleindochter Jesmay








Ikzelf kan vanwege veel pijn in mijn handen, rug en nek, nu helaas niet meer haken,
maar vind het wel nog steeds heel leuk om te zien wat anderen allemaal voor prachtige creaties maken.







Groetjes van Marianne





 

1 opmerking:

Dankjewel, dat je op mijn blog komt kijken.
Ik vind het ook heel leuk als je een berichtje achterlaat.

Groetjes van Marianne

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...